ثبت نام در اسنپ ویزیت
تربیت جنسیسوالات متداول تربیت و تکامل

پدوفیلیا یا تمایل جنسی به کودکان چیست؟

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

🔸پدوفیلیا به عنوان تمایل جنسی به کودکانِ سنین پیش از بلوغ تعریف شده است.

 

🔸پدوفیلیا یکی از انواع پارافیلیاها محسوب می شود، پارافیلیا وضعیتی است که در آن تحریک جنسی و رضایت جنسی فرد به خیالپردازی و شرکت در رفتارهای جنسی غیر معمول بستگی دارد.

🔸پدوفیلیا به عنوان فانتزی یا عمل جنسی با کودکانی که به طور کلی سیزده ساله یا کوچکتر هستند تعریف می شود.

🔸پدوفیل ها معمولا مرد هستند و می توانند جذب یک یا هر دو جنس شوند.

🔸در معیارهای تشخیصی، لازم است فرد بر اساس این تمایل جنسی خود عمل کند یا در نتیجه میل شدید یا فانتزیِ خود دچار ناراحتی و آشفتگی شدید شود. بدون این دو معیار، یک فرد ممکن است گرایش جنسی پدوفیلیک را داشته باشد، اما واجد اختلال پدوفیلی نباشد.

🔸شیوع اختلال پدوفیلی ناشناخته است، اما بیشترین میزان شیوع در جمعیت مردان حدود 3 تا 5 درصد است. شيوع در جمعيت زنان، خیلی کمتر از شيوع در مردان است.

🔸این تخمین که حدود ۲۰ درصد از کودکان آمریکایی مورد تعرض جنسی قرار گرفته اند مطرح کننده این مساله است که پدوفیلیا یک پارافیلای رایج است.

🔸افراد متجاوز معمولا از اعضای خانواده یا دوستان خانوادگی هستند.

🔸فعالیت های جنسی متفاوت هستند و ممکن است فقط شامل نگاه کردن به یک کودک یا لخت کردن و لمس کودک باشد. با این حال، اعمال جنسی اغلب شامل سکس دهانی و یا لمس ناحیه تناسلی کودک یا فرد متجاوز می شوند.

🔸مطالعات نشان می دهد که کودکانی که بدرستی از آنها مراقبت نمیشود یا تنها هستند ممکن است بیشتر در معرض خطر سوء استفاده جنسی باشند.

🔰علائم و نشانه های پدوفیلیا:

 

🔸برای تشخیص اختلال پدوفیلی باید معیارهای زیر وجود داشته باشد:

 

🔸فانتزی های مکرر و شدید جنسی، میل شدید یا رفتارهای راجعه که شامل فعالیت جنسی با یک کودک پیش دبستانی (به طور کلی سن ۱۳ سال یا کمتر)میشوند، برای مدت زمان حداقل ۶ ماه

🔸این امیال جنسی منجر به ایجاد ناراحتی واضح بالینی یا اختلال بارز در فعالیت های اجتماعی، شغلی و یا دیگر حوزه های مهم زندگی شده باشد.

🔸فرد مبتلا حداقل ۱۶ سال دارد و حداقل ۵ سال بزرگتر از کودکِ آزار دیده است.

🔸علاوه بر این، تشخیص اختلال پدوفیلی باید مشخص کند که آیا فرد به طور انحصاری به سمت کودکان جذب می شود یا خیر، جنسیتی که فرد جذب آن می شود چیست و این که آیا میل جنسی به محارم محدود می شود یا خیر

🔸برخی مشکلات تشخیصی در مورد اختلال پدوفیلی وجود دارد.

🔸افرادی که این مشکل را دارند به ندرت به دنبال کمک داوطلبانه هستند،و مشاوره و درمان اغلب در نتیجه حکم قضایی اتفاق می افتد.
مصاحبه ها، بازپرسیها و یا پرونده های اینترنتی که از طریق تحقیقات جنایی به دست آمده است می تواند شواهد مفید برای تشخیص اختلال باشد.

🔸استفاده گسترده از پورنوگرافی کودکان یک شاخص تشخیصی مفید برای اختلال پدوفیلی است.

🔸علاوه بر این، تحریک جنسی تناسلی را می توان در محدوده آزمایشگاهی از طریق محرک های جنسی اندازه گیری کرد که بر اساس تغییرات نسبی در پاسخ دهی آلت تناسلی محاسبه میگردد.

🔸پارافیلیاها به عنوان یک گروه، دارای میزان بالایی از همراهی و همبودی با یکدیگر هستند و هم چنین میزان بالای همراهی با اضطراب، اختلال افسردگی عمده یا اختلالات خلقی و اختلالات سوء مصرف مواد در این اختلالات دیده می شود.

🔰علل بیماری پدوفیلیا:

 

🔸علل پدوفیلیا (و سایر پارافیلیاها) شناخته شده نیستند.برخی شواهد نشان دهنده این است که پدوفیلیا ممکن است در اعضای یک خانواده مشاهده شود، هر چند مشخص نیست که این مساله ناشی از ژنتیک است یا رفتار آموخته شده.

🔸عوامل دیگر مانند اختلال در هورمونهای جنسی مردانه و یا سروتونین مغز، به عنوان عوامل ایجاد کننده پارافیلیا یا پدوفیلیا اثبات نشده اند.

🔸برخی سابقه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی را یک عامل بالقوه در ایجاد پدوفیلیا میدانند، اما این نیز اثبات نشده است.

🔸مدل های یادگیری رفتاری نشان می دهند که کودکانی که قربانی یا ناظر رفتارهای جنسی نامناسب هستند یاد می گیرند که این رفتارها را تقلید کنند و بعدها برای همین رفتارها تقویت می شوند.این افراد از تماس های اجتماعی و جنسی عادی محروم شده و از این رو، از طریق روشهای کمتر قابل قبول اجتماعی، لذت می برند.

🔸مدل های فیزیولوژیک، بر ارتباط هورمون ها، رفتار و سیستم عصبی مرکزی با توجه خاص بر خشونت و هورمون های جنسی مردانه تمرکز می کنند.

🔸افراد ممکن است از علاقه جنسی خود به کودکان در حوالی دوران بلوغ آگاه شوند.

🔸پدوفیلیا ممکن است وضعیتی مادام العمر باشد، اما اختلال پدوفیلیک شامل عناصری است که ممکن است در طول زمان تغییر کنند (احساس تنش، اختلال روانی اجتماعی، تمایل به عمل بر اساس امیال ).

 

این کتاب می تواند مفید باشد:

کتابی بسیار مفید تمایلات جنسی کودکان

‍✍️خانم دکتر طاهره محمدی (روانپزشک)

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: 4.7 ( 1 votes)

1 دیدگاه

  1. Today, I went to the beach with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said “You can hear the ocean if you put this to your ear.” She placed the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا