ثبت نام در اسنپ ویزیت
روش های تغذیه و شیردهی نوزادسوالات متداول شیردهیمشکلات شيردهی و پستانی

ترک عادت شیردهی زیاد در شب – علت شیردادن زیاد در شب

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

❓نوزاد یکساله شیر مادر خوار که در طول شب حدود ۶ الی ۸ بار برای شیر خوردن از خواب بیدار میشود را به چه روش استانداردی میتوان از این عادت رها کرد؟

توصیه به ترک تدریجی شیر در طول شب شده است، اما با بیقراری و گریه شدید کودک همراه بوده، البته تغذیه انتهای شب واطمینان از سیر به خواب رفتن هم انجام شده است، ترس والدین از اثرات منفی این بیقراری ها ونا آرامی هاست؟

👈در بسیارى موارد این حالت در نوزادانی اتفاق می افتد که در طی روز محور توجه اطرافیان هستند و خانواده ها فکر می کنند براى کارهاى مختلف بویژه غذاخوراندن به کودک باید متوسل به انواع محبت های افراطی بشوند و لحظه ای کودک را در آرامش نمی گذارند و فکر می کنند خیلی به او محبت می کنند و باعث می شوند کودک شبها احساس اضطراب و ترس جدایی داشته باشد و در فواصل کوتاه بیدار شود و با مکیدن آرامش پیدا می کند و به خواب می رود.

بی اغراق ، بیش از نیمی از مراجعین مطب من به نوعی این مشکل را دارند(!)، وقتی محبت و توجه افراطی طول روز کاهش می یابد و اضطراب کمتری به شیرخوار و کودک بیگناه وارد می شود، آرامش روز و شب در خانه برقرار می شود.

در سالهای اخیر مطالعات زیادی در این زمینه بوده و با عباراتی مانند موارد زیر مطرح می شوند:

Overprotecting parents

Helicopter parents

Overprotecting mother syndrome

فرزندان والدین جوان و مادران شاغل  بیشتر این قبیل مشکلات را پیدا می کنند چون  نگران هستند محبت کافی به فرزندشان نکرده باشند و با ابراز محبت های غیرمعمول در پی جبران هستند. معمولا وقتی توجیه  شوند که  باید روشی متعادل داشته باشند، مشکل حل می شود.

✍️خانم دکتر رويا کليشادي (متخصص کودکان)

این ویدیوها می تواند مفید باشد:

آیا دیر به دیر شیردادن به نوزاد،حجم شیر را کاهش می دهد – تاثیر شیردهی منظم

وضعیت تغذیه و مدت مکیدن در هر وعده شیردهی نوزاد

این مقاله می تواند مفید باشد:

علت شیرخوردن زیاد نوزاد – شیردهی زیاد نوزاد

 

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

با تشکر از همراهی شما

ثبت امتیاز

امتیاز دهی به مقاله آموزشی

User Rating: 5 ( 1 votes)

۳ دیدگاه

  1. You can definitely see your expertise in the work you write. The sector hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. All the time follow your heart. “He never is alone that is accompanied with noble thoughts.” by Fletcher.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا