ثبت نام در اسنپ ویزیت
سوالات متداول شیردهیشیردهیمشکلات شيردهی و پستانی

با نوک پستان صاف و فرورفته در شیردهی چه باید کرد؟

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

•درمان پیش از تولد مثل تمرینات کششی برای بیرون کشیدن نوک پستان ها کمک کننده نیست. اغلب، نوک پستان در نزدیکی زمان زایمان بدون هیچ عملی بهبود می یابد. بنابراین کمک بلافاصله پس از زایمان، یعنی زمانی که نوزاد شروع به خوردن شیر می کند، اهمیت دارد.

•تماس زیاد پوست با پوست با شیرخوار برقرار کنید و به او اجازه دهید هر زمان که راغب است خودش پستان را بگیرد.

•گاهی قرار گرفتن شیرخوار در یک وضعیت خاص باعث می شود مکیدن پستان راحت تر باشد. مثلاً بعضی از مادران وضعیت زیر بغلی را مفید یافته اند. پستان را به شکل C در دست بگیرید تا گرفتن آن برای شیرخوار راحت تر شود.

•ا گر چه ممکن است این مسئله در شروع کمی مشکل باشد، ولی از همان ابتدا باید دوشیدن شیر را شروع کرده و از بروز احتقان پیشگیری کنید. با صبر و شکیبایی حتماً موفق میشوید، در هفته اول یا دوم بعد از زایمان پستان ها نر متر میشوند و مکیدن پستان توسط شیرخوار به بیرون کشیدن نوک پستا نها کمک م یکند.

•گاهی اوقات بیرون کشیدن نوک پستانها قبل از شیردهی، برای راحت تر گرفتن پستان مؤثر است. برای این کار از سرنگ استفاده می شود )برای نحوه آماده کردن سرنگ و استفاده از آن، از کارکنان بهداشتی درمانی کمک بگيريد(. گاهی فقط تحریک نوک پستان ممکن است کافی باشد •برای نوک پستان صاف اقدام خاصی لازم نیست. می توان ابتدا مقداری شیر را مستقیم داخل دهان شیرخوار دوشید تا به مکیدن تمایل پیدا کند. دوشيدن شير به نرم شدن پستان ها کمک میک ند تا شيرخوار بتواند آن را بگيرد بعلاوه شير را با فنجان به شيرخوار بدهيد. شيرخوار را مکرر به پستان بگذاريد.

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است.

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: 5 ( 1 votes)

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا