ثبت نام در اسنپ ویزیت
قبل از بارداری

پیش از بارداری به علائم بدن خود گوش دهید

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

درصد از جمعیت زنان در زمان تخمک گذاری علایم خود را درک میکنند و اگر شما جزو آنها باشید بدنتان در زمان تخمک گذاری علامتی به شما نشان میدهد، به شکل دلپیچه یا گرفتگی عضات در قسمت پایینی شکم معموال یک طرف شکم است یعنی همان سمتی که از آن لوله تخمکگذاری انجام میشود، نام این دردها میتل اشمرز (Mittelschmerz )است، که واژهای آلمانی است و معنی آن دردهای میانی است و یادآوری ماهیانه مربوط به بارداری است و نتیجه آن آزادسازی تخمک از تخمدان است. در این زمان میتوانید برای آرامش شکم خود را ماسژ دهید و از خوراکیهای با طبع گرم استفاده کنید مثل: خرما، شیره انگور، شیره خرما، سمنو، ….

دمای بدن خود را ثبت کنید

دمای پایه بدن (BBT )نیز گفته میشود و با دماسنج مخصوصی اندازهگیری میشود. BBT باید صبح که بیدار میشوید اندازه گیری شود، پس از حداقل 5 -3 ساعت خوابیدن و بهتر است قبل از بیرون آمدن از تخت انجام شود حتی قبل از این که صحبت کنید یا حتی بنشینید. تغییرات دمای پایه بدن شما طی سیکل ماهیانه با نوسانهای سطح هورمونها تغییر میکند. طی نیمه اول سیکل، استروژن غالب است. در نیمه دوم سیکل (یعنی زمانی که تخمک گذاری انجام میشود)، پروژسترون بیشتر میشود.

پروژسترون دمای بدن شما را افزایش میدهد یعنی رحم شما برای تخمک لقاح یافته و النهگزینی آماده است. در نتیجه در نیمه اول ماه دمای بدن شما پایینتر است نسبت به نیمه دوم که دما بالاتر میرود. دمای بدن شما در زمان تخمک گذاری به سرعت زیاد میشود (حدود نیم درجه). این را بدانید که ثبت دمای بدن به مدت یک ماه این امکان را به شما نمیدهد که بتوانید با اطمینان روز تخمک گذاری را تعیین کنید اما میتواند شواهدی را به شما نشان دهد. ثبت دمای بدن به مدت چند ماه به شما کمک میکند به یک الگو دست پیدا کنید و میتوانید روز تخمک گذاری را برای ماههای آینده تقریبا پیش بینی کنید و بر همین اساس میدانید چه روزهایی بهتر است رابطه جنسی داشته باشید.

به رحم خود توجه کنید

تخمک گذاری پدیده ای مخفی و پنهانی نیست. همانطور که بدن تغییرات هورمونی را تجربه میکند که نشان دهنده آزاد شدن تخمک از تخمدان است، خودش را برای ورود اسپرم و لقاح آماده میکند. یک علامت قابل مشاهده از تخمک گذاری وضعیت دهانه رحم است. مسیر گردن رحم، بین واژن و رحم است که موقع زایمان و بیرون آمدن بچه کش میآید، و در حالت عادی پایین، سفت و بسته است. اما هر چه به تخمک گذاری نزدیک میشویم، عقب میرود، کمی نرمتر و بازتر میشود و به اسپرم اجازه میدهد وارد این مسیر شود تا به هدف اصلی برسد.

برخی از زنان به راحتی متوجه این تغییرات میشوند در حالی که بقیه افراد برایشان دشوار است. به طور روزانه دهانه رحم را چک کنید. یک علامت دیگر از دهانه رحم، ظاهر مخاط است، مقدار آن بیشتر میشود و این مخاط حالت غلیظ تر پیدا میکند بطوری که لباس زیر شما کمی چسبناک میشود. در این موقع بهترین زمان است که اسپرم به درون تخمک وارد شود. پس از این که پریودتان تمام شد، دوباره خشک میشود به بیان دیگر نباید انتظار مخاط رحم را داشته باشید. با ادامه پیدا کردن سیکل باید حواستان باشد که چه زمانی این مخاط بیشتر میشود و ظاهر آن سفید رنگ، چسبناک و غلیظ میشود. اگر هرکدام از این عالئم یعنی دمای بدن، وضعیت مخاط رحم و شکل ظاهری مخاط را ثبت کنید، در تعیین زمان تخمکگذاری به شما کمک خواهد کرد. و میتوانید در این زمان رابطه برقرار کنید.

این مقاله میتواند مفید باشد:

آماده سازی بدن برای بارداری

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است.

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا