ثبت نام در اسنپ ویزیت
هفته به هفته بارداری

تغذیه و رژیم غذایی در هفته 8 بارداری

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

هوس یا ویار

در بارداری ویار بارداری در مسیری طوالنی همراه زن حامله و همسرش می باشد. دلیل این بی نظمیهای غذایی که برای بیش از 4/3 از زنان پیش می آید چیست؟ مثل همیشه هورمون ها نقش مهمی دارند، به خصوص که این حالت در سه ماهه اول که سطح هورمون ها زیاد شده، بیشتر دیده میشود.

در اینجا چند راهکار برای کنترل ویار ارائه شده است:

1 تسلیم شدن

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که هوس میوه و سبزیجات کنید، بدون محدودیت بخورید و اگر می توانید چیزهای مختلف را امتحان کنید مثل گیلاس سفید یا توت فرنگی و انبه.

2 جایگزین کردن

اگر ویار شما را به سمت ظرف گندمک پر از شکر یا نمک می کشاند، روش سالم تر را انتخاب کنید و گندمک بدون شکر و نمک را همراه با توت فرنگی و موز و شاید کمی عسل میل کنید. به جای یک ظرف چیپس سیب زمینی، سیب زمینی را بپزید (سیب زمینی را در روغن زیتون قرار دهید سپس با کمی نمک و پنیر پارمزان آن را بپزید تا ترد شود).

3 حواس پرت کردن

ذهنتان را مشغول فعالیت های غیر غذایی کنید که از آن لذت می برید و پیاده روی، صحبت با یک دوست، گشت و گذار یا یک داستان جذاب مطالعه کنید.

هویج و فلفل ها

هویج و فلفل قرمز دارای بتاکاروتن هستند. که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای تکمیل رشد چشم، پوست، استخوان و اندام های جنین ضروری است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های B6 و C و فیبر هستند که به حرکات روده نیز کمک میکنند. هر دو برای جویدن مناسب اند با سس یا بدون سس. میتوان تکه های خرد شده هویج را در اغلب خوراکی ها استفاده کرد. فلفل قرمز شیرین برای ماکارونی، لوبیا پلو و ماکارونی عالی است، همراه با کمی روغن زیتون، سیر و لیموترش. میتوان آن را همراه با ساندویچ و ساالد نیز مصرف کرد.

نکته

مراقب مصرف ویتامین A در شکل های مختلف باشید. این ویتامین در برخی مکمل ها، غذاهای غنی شده، داروها و محصوالت پوست (روی برچسب محصوالت پوست دنبال لغت رتینول باشید) وجود دارد. برخالف بتاکاروتن که طی بارداری کامال بی خطر است، میزان بسیار باالی ویتامین A به طرق مختلف خطر نقص مادرزادی را افزایش میدهد.

انبه

اگر معده شما حتی با فکر کردن به سبزیجات به هم میریزد، انبه را جایگزین کنید، انبه حاوی ویتامینهای A و C بیشتری است حتی بیشتر از یک وعده سالاد. مکملی عالی برای غذاهای شیرین و بسیار خوشمزه است. میتوانید از آن در سوپ، آبمیوه و یا به عنوان طعم دهنده استفاده کنید.

نکته

این میوه گرمسیری همانند موز، سرشار از منیزیم است که به کاهش علام بارداری مثل گرفتگی عضلات پا، کمک میکند.

 

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: 5 ( 1 votes)

۲ دیدگاه

  1. سلام
    من در زمینه تولید محتوی ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنم
    همیشه و همیشه و همیشه
    یادتون باشه که یکی از عوامل مهمی که باعث میشه مطالب سایتتون زیاد بازدید بشه عنوان مطالبتونه
    اگه عنوان مطالبتون خوب و جذاب باشه قطعا روی لینک سایتتون بیشتر کلیک میکنن و درنتیجه اعتبار بیشتری پیش گوگل پیدا می کنین و طبعا گوگل هم شما رو به خیلیای دیگه معرفی میکنه
    ولی فکر کردن در مورد ساختن یه عنوان خوب و موثر وقت زیادی رو از آدم میگیره و کار خیلی ساده ای نیست
    اما یه کتاب هست که فکر میکنم خیلی بدردتون بخوره توصیه میکنم حتما یه نگاهی بهش بندازین اینم لینکشه :
    حتما یه نگاهی بهش بندازید ضرر نمیکنین

    1. با سلام
      ممنون بابت راهنمایی.لطفا جهت همکاری بیشتر از بخش تماس با ما،اطلاعات خود و پیشنهاداتان را برای ما ارسال بفرمایید.پوزش میطلبیم بابت حذف لینک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا