ثبت نام در اسنپ ویزیت
هفته به هفته بارداری

وضعیت بدن مادر در هفته 3 بارداری

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

تخمک گذاری و لقاح هفته 3 بارداری

در حال حاضر تغییر چشم گیری برای وضعیت فرمی بدن شما به و جود نیامده است، درحالی که متوجه تقسیمات تخمک تازه بارور شده و حرکتش به سوی رحمتان نمیشوید، بدن شما بستری مناسب، برای بالستوسیتی که به سوی رحم می رود، آماده می کند! دقیقا بعد از آزاد شدن تخمک، فولیکولی که تخمک از آن آزاد شده به جسم زرد یا Luteum Corpus تبدیل میشود و شروع به تولید هورمون پروژسترون میکند.

جسم زرد تا زمانی که جفت رشد نموده و آمادگی حمایت از جنین را پیدا کند در تغذیه و حمایت از رویان ایفای نقش میکند. حدود ده هفتگی جفت به حدی تکامل می یابد که دیگر نیازی به فعالیت جسم زرد نیست و جسم زرد تحلیل میرود. بین 6 تا 12 روز بعد از جایگزینی بالستوسیت در دیواره ی رحم سلول های جفت در حال رشد، شروع به تولید Human HCG) Gonadotropin Chorionic )می کند.

HCG به تخمدان های شما فرمان می دهد که تخمک جدید تولید نکنند و بدن شما را تحریک به بیشتر ساختن هورمونهای استروژن و پروژسترون میکند که باعث می شوند دیواره ی رحم از ریزش حفظ و رشد جفت حمایت شود. نشانه های HCG ادرار یا خون شما ظاهر میشود، همان مادهای که در آزمایشهای بارداری بررسی می شود، گرچه ممکن است تا یک یا دو هفته دیگر هم از این تست جواب مثبت نگیرید.

تخمک گذاری و بویایی هفته 3 بارداری

یکی دیگر از نشانه های تخمک گذاری میتواند قوی شدن حس بویایی نسبت به قبل باشد! این تئوری میگوید، حس بویایی در برخی زنان در حین تخمک گذاری، آنها را به فرومونهای همسرشان حساستر میکند. فرمونها ترکیبات شیمیایی هستند که تولید کننده بو هستند و طبیعت آزادشان میکند تا برای رابطه جنسی، محرک بیشتری باشد. هر چند که شما نمیتوانید روی این موضوع به عنوان تنها علامت تخمک گذاری حساب کنید.

نکات بیشتر هفته 3 بارداری

1 چون رویان، در حال رشد است، مصرف سه وعدهی پروتئینی که هر وعده آن شامل میزان کافی گوشت باشد میتواند به ساخت بافت جدید برای بچه کمک کند. ترکیبی از آهن قوی با ویتامین C زیاد در غذاها، جذب آهن را باال میبرد، مادهای که برای کمک به افزایش تعداد گلوبولهای قرمز و جلوگیری از کم خونی، نیاز دارید.

2 اگر در طول بارداری کلسیم کافی مصرف نکنید، بچه این کلسیم را از استخوانهای شما میگیرد! مصرف سه وعدهی روزانه لبنیات کم چرب میتواند کمک خوبی باشد.

3 بهترین راهکار مقابله با ویار این دوران، مصرف چای نعناع، شیرینیهای رژیمی نعناعی یا حتی آدامس نعناعی است. اگر با وجود رعایت این موارد بازهم بعد از خوردن غذا دچار حالت تهوع میشوید، میتوانید اندکی عرق نعناع بعد از غذا بخورید.

4 دیگر موادی که میتوانید پس از غذا مصرف کنید، مخلوط زیره، نبات و هل به نسبت مساوی است. این مواد را با یکدیگر آسیاب کرده و بعد از هر وعده غذا یک قاشق چایخوری قورت بدهید.

 

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا