ثبت نام در اسنپ ویزیت
هفته به هفته بارداری

وضعیت بدن مادران در بارداری هفته 1 و 2

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

وضعیت بدن شما

آخرین قاعدگی شما

آلان آخرین پریود شما آغاز شده است (یا حداقل برای مدتی، آخرین) یعنی الیه بیرونی رحم ریزش می کند و با خودش تخمک نابارور آخرین ماه را پایین می آورد. ولی این تمام ماجرا نیست. دوره جدیدی رو به آغاز است، دوره ای که نقطه ی شروع بارداری شماست. دوره قاعدگی شما توسط تعدادی از هورمون ها در همکاری با یکدیگر شروع می شود. شروع آن با )FSH )هورمون محرک فولیکولی است همانطور که فولیکول ها به بلوغ میرسند، هورمون دیگری به نام استروژن تولید میکنند.

استروژن دو کار انجام می دهد:

1 استروژن باعث رشد مخاط رحم میشود. ضخیم شدن مخاط رحم برای جایگزین شدن توده سلولی جنینی و تشکیل جفت ضروری است.

2 وقتی استروژن به میزان کافی باال برود، آن زمان، هورمون دیگری به نام LH را آزاد می کند.

این تغییر در مقدار LH باعث می شود بالغ ترین فولیکول، تخمکش را به سمت دیواره تخمدان، پرتاب کند )روندی که آن را به عنوان تخمک گذاری می شناسید، که معموال حدود 24 تا 36 ساعت بعد از تغییر ناگهانی LH رخ می دهد( تا اسپرم خوش شانسی، آن تخمک هیجان زده را به چیزی که بچه خواهد شد، تبدیل کند. همین امر باعث می شود که تمام فعالیت های مقدماتی بدن تان، برای ایجاد جنین آغاز شود. این دو هفته انتظار را مثل یک پیاده روی پایانی قبل از آنکه بچه کنترل همه چیز را بدست بگیرد، درنظر بگیرید. شاید هنوز حامله نباشید، حداقل، از دید اصولی، ولی برای رفتار کردن مثل بارداران، زود نیست. پس اگر مصرف ویتامین مربوط به دوران پیش از بارداری را شروع نکرده اید، اکنون شروع کنید. االن همچنین وقت خوبی است که رژیم متناسب با بارداری بگیرید و با برنامه ورزش کنید.

فهمیدن اثر حرارت بر باروری

میخواهید بچه دار شوید؟ لپ تاپ ها را خاموش کنید و همسرتان را عاشقانه و گرم در آغوش بگیرید. حرف های خوب بزنید. تحقیقات نشان داده گرمای زیاد و ممتد، مثل پتوی الکتریکی یا قراردادن لپ تاپ روی پاها یا رعایت نکردن فاصله مناسب موبایل نسبت به بدن، در زمان استراحت می توانند با کم کردن تولید اسپرم اثر سوء بر بیضه ها بگذارد در حالی که شما مقدار زیادی اسپرم الزم دارید! بعالوه اینکه، هر نوع در آغوش کشیدن که برای گرم ماندن انجام دهید، حرارت متفاوتی ایجاد میکند، حرارتی که منجر به تولید بچه میشود. 1 با مصرف روزانه ی 400 میکروگرم فولیک اسید یا یدوفولیک بدن تان را برای بچه آماده کنید. با این کار برای فرزند آینده تان مغز و کانال نخاعی سالمی فراهم میکنید. به دلیل بومی بودن کمبود ید در کشور پیشنهاد میشود در صورت امکان به جای مصرف قرص اسیدفولیک از قرص یدوفولیک که هم حاوی ید و هم حاوی اسید فولیک است استفاده نمایید. 2 فرقی نمیکند که از دستور گیاهی، یا نسخه پزشک استفاده میکنید. در صورت مصرف هر دارویی در اولین فرصت ممکن با پزشک تان مشورت کنید تا بدانید کدام دارو احتماال مضر و کدام ممکن است به سالمت فرزند آیندهتان لطمه بزند. 3 هیچوقت برای کنار گذاشتن عادت مصرف تنباکو دیر نیست. مصرف مداوم دخانیات واقعا میتواند بر قابلیت باروری شما و جنین در حال شکل گیری، اثر بگذارد. 4 ممکن است بخواهید اثر عشق تان را با قهوه بیشتر کنید؟! اما بر اساس پژوهشهای موسسه ی جهانی ناباروری، کافئین میتواند مانع باروری شود. آن را به تدریج قطع کنید تا دچار سردرد نشوید

 

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: Be the first one !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا