ثبت نام در اسنپ ویزیت
هفته به هفته بارداری

توصیه هایی برای پدران در هفته 5 بارداری

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

شما دارید این دوره پر ماجرا را به آرامی همراه همسرتان طی میکنید. همه چیز عادی بنظر می رسد و فقط یک سری مسائل جزیی به چشم می آیند: کمی آسیب پذیری در اطراف نوک سینه های همسر شما، کمی تکرر ادرار، تعدادی رگهای آبی روی قفسه ی سینه. اما اینها مواردی نیستند که باعث نگرانی شما شوند. این روند همسر باردار ادامه پیدا میکند تا این که یک روز با یک احساس عجیب و غریب و ناخوشایند در شکم از خواب بیدار میشود. احساسی شبیه دریازدگی و یا احساس بودن در یک جاده پر پیچ و خم.

توجه به حالت تهوع و بیماری صبحگاه ی در دوره ی بارداری همسرتان

به این برهه زمانی از بارداری، بیماری صبحگاهی )Morning Sickness )گفته می شود و متاسفانه باید چند هفته ی آینده را نیز با این وضعیت سر کنید. ممکن است همسر شما جزو تقریبا سه چهارم خانمهایی باشد که از نشانه های مربوط به این اختالل در سه ماهه ی اول بارداری رنج می برد. عموما حدود هفته ی ۶ تا 9 بارداری شروع می شود و جایی بین هفته ی 7 و 12 به اوج خود می رسد. از آن جایی که حس بویایی در ماه های اول بارداری بسیار قوی است، اختلال بیماری صبحگاهی موجب تنفر غذایی شدید به یک سری غذاها و بوها در خانم ها می شود. نگران نباشید، برای اکثریت قریب به اتفاق مادران باردار، بدترین وضعیت بیماری صبحگاهی بین هفته های 12 تا 14 می باشد. اگر چه که در تعداد معدودی از خانم ها در سه ماهه ی دوم نیز این نشانه ها ادامه می یابد و در تعداد کمتری نیز )اختصاصا مادرانی که بیش از یک قلو دارند( ممکن است که این وضعیت تا سه ماهه ی سوم نیز ادامه پیدا کند. خبر مهم برای یک پدر مهربان این است که اگرچه بیماری صبحگاهی شاید به شما و همسر باردارتان یک احساس خیلی بدی بدهد اما این اختالل آسیبی به نوزادان نمی زند. همه خانمهای باردار بیماری صبحگاهی را تجربه نمیکنند. همچنین همه ی آنها نیز این وضعیت را به یک صورت مشابه نخواهند داشت. بعضی خانم ها حالت تهوع گاه به گاهی دارند. بعضی دیگر تمام روز را حالت تهوع دارند اما استفراغ نمیکنند، برخی گاهی یکبار استفراغ میکنند در حالی برخی دیگر مکررا استفراغ می کنند. احتماال برای این تفاوتها چند دلیل وجود دارد:

تفاوت سطح هورمون ها

سطح بیش از میانگین هورمونها، میتواند باعث تشدید بیماری صبحگاهی شود. سطوح پایینتر هورمون ها ممکن است که این وضعیت را به حداقل برسانند و یا حذف کنند. اگرچه که خانم های با سطوح هورمونی طبیعی نیز ممکن است که به میزان اندکی تهوع را تجربه کنند.

خستگی های مفرط فیزیکی یا روانی

خستگی های مفرط فیزیکی یا روانی نیز می توانند نشانه های تهوع را شدیدتر کنند. شما به عنوان همسری دلسوز با کاهش عواملی که باعث تشدید این شرایط روحی و جسمی می شود، کمک موثری در بهبود حال همسرتان می کنید.

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: 5 ( 2 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا