ثبت نام در اسنپ ویزیت
سوالات متداول مادر کودک نوزادمادر کودک نوزاد

تاثیر حیوانات و پرندگان خانگی بر کودکان و نوزادان و بچه ها

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

تاثیر نگهداری از حیوانات 🐶و پرندگان🐧 در خانه ای که کودکان، در آن زندگی می کنند

 

1⃣نگهداری از سگ🐶

سگ یک حیوان بسیار باوفا، اما حسود نسبت به نوزادان است و توقع دارد صاحب خویش تمام توجه خود را به وی تمرکز کند، نه نوزاد تازه متولد شده و ممکن است حتی سگ های با سایز کوچک نیز در مواقعی  در خفا از روی حس حسادت آسیب های غیر قابل جبرانی به نوزادان وارد کنند،

🚫فلذا زیر حداقل 2 سالگی کودکان توصیه می کنم از نگهداری سگ خودداری کرده و یا اگر سگی در خانه دارید به هیچ وجه با نوزاد و کودک زیر 2 ساله حتی برای 1 ثانیه تنها نگذارید.

2⃣نگهداری از گربه🐱

گربه ها برخلاف سگ، نسبت به نوزادان هیچگونه حسادتی ندارند اما خیلی به گرمای تخت و کالسکه نوزاد علاقمند هستند و به همین علت بهتر است در زمان تنها گذاشتن نوزاد با گربه، از توری های مخصوص در کالسکه و تخت برای جلوگیری از تماس مستقیم نوزاد با گربه (بعلت لیسیدن صورت کودک توسط گربه) استفاده کرد.
📛البته یک نکته مهم در مورد گربه 👈توکسوپلاسموز هست. معمولا گربه های که فقط در خانه هستند عفونت توکسوپلاسموز ندارند و بیشتر در گربه های ولگرد چنین عفونتی وجود دارد،

❌فلذا از معاشرت گربه خانگی خود با گربه های ولگرد جلوگیری کنید.

نگهداری از پرندگان🐦

معمولا پرندگان یک گزینه بهتر بدای نگهداری هستند، زیرا نه سگ هستند که از روی حسادت صدمه ای به کودک وارد کنند و نه مانند گربه عاشق لیسیدن کودک باشند،

✳️فلذا گزینه مناسبی برای نگهداری می باشند.
⛔️و تنها در کودکانی که زمینه آسم و آلرژی شدید دارند، والدین بهتر است از نگهداری پرندگان در محیط خانه جلوگیری کنند.

🔴✅🔴نکته مهم👇👇👇

👤، همانطور که سلامت جسم کودک مهم می باشد، سلامت روح و روان کودک هم بسیار حائز اهمیت است.

با حیوانات ⬇️⬇️

1⃣کودکان مسئولیت پذیر تر می شوند. پذیرش مسئولیت‌هایی مانند غذا دادن،‌ تمیز کردن و خواباندن. بهترین راه ایجاد مسئولیت‌پذیری در کودک آن است که او را مسئول یک موجود زنده کنید.
2⃣کودکان مهربان تر می شوند. تحقیقات نشان داده است در کودکانی که با حیوانات بزرگ می شوند به میزان زیادی درصد جرم های خشن و قتل در بزرگسالی کمتر می شود.
3⃣کودک با مرگ آشنا می شود. مواجهه با مفهوم مرگ هم می تواند برای کودک مفید باشد و با مرگ یک حیوان این مفهوم به وی آموخته می شود.

👷توصیه  ، عدم جبهه گیری منفی در مورد نگهداری حیوانات و همچنین رعایت نکات فوق و  تزریق واکسن های لازم برای حیوانات است تا به سلامت روح و روان کودک، کمک لازم را داشته باشید.

 

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

 

User Rating: 5 ( 1 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا