ثبت نام در اسنپ ویزیت
بیماری ها و مصرف دارو در کودکان و نوزادانمادر کودک نوزاد

اگر کودک شما آنفلوانزا گرفت چه باید بکنید؟راه های درمان تب

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

کودکان و نوزادان زیر 5 سال احتمالا مشکلات بیشتری با آنفلوانزا خواهند داشت. در کودکانی که بیماری های دراز مدت دیگری از قبیل آسم و دیابت دارند، احتمال ابتلا به مشکلات جدی تر به هنگام گرفتن آنفلوانزا بیشتر است.

اگر فرزند شما کمتر از 5 سال دارد یا در هر سنی دچار بیماری های دراز مدت نیز می باشد (مانند آسم و دیابت)، و عوارض آنفلوانزا در وی ظاهر شده است، آنها در معرض مشکلات بیشتری ناشی از آنفلوانزا هستند.

داروهای ضد ویروس که برای درمان آنفلوانزا استفاده می شوند طی دو روز ( 48 ساعت) اول از زمان ابتلا به بیماری بهتر اثر می کنند. پزشک ممکن است حتی 48 ساعت پس از بروز علائم آنفلوانزا نیز برای کودک شما داروهای ضد ویروس تجویز کند، به خصوص اگر کودک شما در بیمارستان بوده یا احتمال تشدید بیماری بر اثر آنفلوانزا در او بیشتر باشد.

تب:

تب عبارت است از درجه حرارت بیشتر یا برابر با 100 درجه فارنهایت ( 37.8 درجه سانتی گراد). اگر دماسنج ندارید، صورت فرزندتان را لمس کنید. اگر دمای بدن فرزندتان بیشتر از معمول است، صورتش قرمز شده، عرق می کند، یا می لرزد، ممکن است تب داشته باشد.

همیشه با پزشک خود مشورت کنید و ببینید پزشکتان چه دارویی را با توجه به سن فرزندتان تجویز می کند.

این مقاله توصیه می شود:

https://nozadteb.ir/%d8%b6%d8%af%d8%aa%d8%a8-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%86%d9%88%d9%81%d9%86-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%a8%d8%b1%d9%88%d9%81%d9%86/

 

شما باید با پزشک خود تماس بگیرید و اطمینان پیدا کنید که مصرف این داروها توسط کودک شما بلامانع است. توجه داشته باشید که اگر فرزندتان آنفلوانزا گرفته است نباید به وی آسپرین بدهید.

برای کاهش شیوع آنفلوانزا، فرزند مبتلا به آنفلوانزای خود را به مدت حداقل 24 ساعت پس از برطرف شدن تب در خانه نگه دارید، مگر آنکه بخواهید وی را نزد پزشک ببرید.

کودکان می توانند 24 ساعت پس از برطرف شدن تب بدون استفاده از داروهای پائین آورنده تب، به مدرسه بروند.

وقتی فرزند شما بیمار است، مطمئن شوید که به اندازه کافی استراحت کرده و از مایعات سالم استفاده می کند(مانند آب، سوپ، نوشیدنی های ورزشی، نوشیدنی های الکترولیت برای نوزادان، یا ) تا اطمینان حاصل کنید که بدن وی مایعات مورد نیاز را به اندازه کافی دریافت می کند.

کارهایی که باید برای کاهش شیوع آنفلوانزا به دیگران در خانه انجام داد:

این مقاله توصیه می شود:

مدیریت تب کودکان و نوزادان – تب ناگهانی کوتاه مدت – درجه های تب

فرزند مبتلا به آنفلوانزا را تا جایی که ممکن است در یک اتاق جداگانه در منزل نگه دارید تا با اعضای دیگر سالم خانواده زیاد تماس نداشته باشد.

اجازه ندهید فرزندتان در ظروف مشترک با دیگران غذا یا نوشیدنی بخورد.

سعی کنید یک نفر را به عنوان مسئول اصلی مراقبت از فرزند بیمار خود تعیین کنید. در صورت امکان، این شخص مسئول باید کسی باشد که آنفلوانزای شدید برای وی خطر زیادی نداشته باشد؛ مثلاً زن باردار یا فرد مبتلا به آسم نباشد.

این مقاله توصیه می شود:

https://nozadteb.ir/%d8%af%d8%b1-%da%86%d9%87-%d8%af%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%85-%d8%aa%d8%a8-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%9f%d8%af%d8%b1%d8%ac%d9%87-%d8%aa%d8%a8-%d9%88-%d8%b7%d8%a8/

اداره بهداشت و خدمات انسانی آمریکا
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

با تشکر از همراهی شما

ثبت امتیاز

امتیاز دهی به مقاله آموزشی

User Rating: 5 ( 1 votes)

1 دیدگاه

  1. Hi, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا