ثبت نام در اسنپ ویزیت
سوالات متداول مادر کودک نوزادمادر کودک نوزاد

انواع جای نیش حشرات – روش های درمان

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

1⃣ این که گمان کنیم تمام نیش حشرات بخاطر پشه هستش یک غلط مصطلح ( غلط‌هایی گفته می‌شود که بسیار به کار برده می‌شوند) است و در بسیار از مواقع جای نیش حشرات ممکن است:

بعلت نیش کک یا کنه یا عنکبوت و مورچه اتشین و شپش و گال (انگل) و red bug یا و chigger باشد و تشخیص و افتراق بین نوع حشره نیش زننده به مهارت و تشخیص پزشک معالج بسیار بستگی دارد. (بعلت مشابهت زیاد محل گزش و علایم ) که چند نمونه از عکس ها افتراقی بین گزش های این حشرات و گال در ذیل این جواب قرار داده می شود.

2⃣ علت اینکه نوع حشره گزنده بسیار مهم می باشد ، این است که درمان های متفاوتی هر کدام از این حشرات ممکن است داشته باشند. و در درمان درست و بهبودی کامل این گزیدگی بسیار موثر است.

3⃣ در مورد گزش های که مدت بیشتری اثار ان باقی می ماند باید به گزش حشره های غیر از پشه مشکوک بود. بخصوص عنکبوت که معمولا علایم بهبودی نیش ان بسیار دیرتر بهبود پیدا می کند تا نیش پشه.

4⃣ اگر بنا را بر نیش پشه قرار بدیم یک درمان مناسب در ساعات اولیه تا میزان زیادی در تسریع بهبودی در کمتر از 48 ساعت بسیار موثر می باشد.

استفاده از یخ و یک حمام سرد و بدون صابون و در صورت خارش استفاده از لوسیون کالمین و پماد هیدروکورتیزون و همچنین در صورت نیاز استفاده از یک انتی هیستامین مناسب مانند دیفن هیدرامین

5⃣ در بعضی موارد اندک نیش حشرات و حتی پشه ممکنه ایجاد واکنش های الرژیک بیشتری بکند مانند خارش محدوده وسیعی از بدن یا ضایعات پوستی جلدی و زیر جلدی و یا التهاب سیستم لنفاوی و کهیر در اطراف نیش و یا دورتر از نیش که در این مواقع حتما نیاز به بررسی دقیق تر توسط متخصص پوست حاذق یا پزشک اطفال می باشد.

6⃣ همزمان با نیش حشره یک ماده شیمیایی که در استفراغ و ترشح پشه هست باعث انتشار یک ماده شیمیایی می کند که مانع لخته شدن خون می شود تا حشره بتواند به مکیدن خون براحتی ادامه بدهد در بعضی مواقع این عملکرد ایجاد گرانولوم جلدی و زیر جلدی می کند که گاهی این گرانولوم ها ممکن است ماه ها ادامه پیدا کند و نیاز به درمان مناسب برای بهبودی زودتر توسط متخصص می باشد.

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

با تشکر از همراهی شما

ثبت امتیاز

امتیاز دهی به مقاله آموزشی

User Rating: 5 ( 2 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا