ثبت نام در اسنپ ویزیت
سوالات متداول شیردهیشيردهی در شرايط خاص

شیوه شیرخوردن نوزادم با بقیه نوزادان متفاوت است آیا اشکالی وجود دارد

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

•همانطور که کودکان در زمینه رشد و تکامل با هم تفاوت های زیادی دارند، در زمینه روش تغذیه(شیوه شیرخوردن نوزاد) با شیر مادر نیز یکسان نیستند.

مثلاً دو کودک که هر دو کاملاً سالم و طبیعی هستند ممکن است در سنین متفاوتی راه بیفتند، صحبت کنند و یا دندان درآورند و شیوه تغذیه آنان با شیر مادر هم متفاوت باشد یعنی یکی از آنان هر یک ساعت تغذیه کند و دیگری فقط هر 4 ساعت یکبار و هر دو هم به خوبی رشد کنند لذا در بحث مربوط به تغذیه با شیر مادر باید تفاوت های فردی را در نظر گرفت.

•شیوه تغذیه(شیوه شیرخوردن نوزاد) شیرخوار ممکن است با افزایش سن او تغییر کند.

•باید به مادر اطمینان داد هر شیرخوار سالمی که از مکیدن خوبی برخوردار است به طور طبیعی شیوه تغذیه ای که برایش مطلوب تر است را انتخاب میکند.

•در روزهای اول تولد بسیاری از نوزادان میل دارند زود به زود و برای مدت طولانی از پستان مادر تغذیه کنند که گاهی یک ساعت و یا بیشتر در هر نوبت طول می کشد (این مکیدن ها به افزایش تولید شیر کمک می کند).

•به هر حال بهترین انتخاب برای مادر آن است که مطابق میل و درخواست فرزند خود یعنی هر زمانی که او بخواهد و به هر مدتی که میل داشته باشد به او شیر بدهد.

•طول مدت تغذیه با شیر مادر با توجه به تفاوت های بین شیرخواران، بین مادران، میزان کارآئی تغذیه با شیر مادر در سنین مختلف و درجات مختلف گرسنگی شیرخوار، از یک نوبت به نوبت بعدی تغذیه متغیر است. طول مدت تغذیه با شیر مادر بسته به خصوصیات شخصی و سن هر شیرخوار تفاوت می کند.

بعضی از کودکان خیلی سریع پستان را تخلیه می کنند بعضی از آنان نسبت به طرز بغل شدن، گرما یا مزه شیر مادر بسیار حساس بوده و بعد از چشیدن شیر ا گر باب میل شان نباشد پستان را رها می کنند.

بعضی از شیرخواران اصطلاحاً شیر را توک توک می کنند یعنی مک های کوچک می زنند و مزه را می چشند. برخی نیز بسیار آرام هستند و دقایق زیادی را صرف شیر خوردن می کنند و بعضی دیگر هر روز مدل جدیدی از خود اختراع می نمایند!

•شیوه تغذیه شیرخوار ممکن است با افزایش سن او تغییر کند. شیرخواری که در دوره نوزادی خیلی کند تغذیه می کند ممکن است با افزایش سن و تمرین بیشتر، کارائی بیشتری از خود نشان دهد.

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است.

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

با تشکر از همراهی شما

ثبت امتیاز

امتیاز دهی به مقاله آموزشی

User Rating: 5 ( 1 votes)

۲ دیدگاه

  1. I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I’m looking to design my own blog and would like to find out where u got this from. many thanks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا