ثبت نام در اسنپ ویزیت
سوالات متداول مادر کودک نوزادمادر کودک نوزاد

علت بی خوابی و بد خوابی کودکان

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

❓آيا کودک شما شبها بيخواب يا بدخواب  است و تا صبح گريه مي کند ؟
و يا چندين بار در طول شب بيدار مي شود؟

علت بی خوابی و بد خوابی کودکان:

🔆هواي خانه شما زيادي  گرم است او گناهي ندارد امروزه پزشکان اطفال توصيه مي کنند دماي هواي منزال شما بين 20 تا 24 درجه سانتيگراد باشد نه بيشتر!

🔆البته پدر و مادر هاي جوان و بي تجربه احساس مي کنند اين دما خيلي پايين است و کودک آن ها سرما مي خورد اما اين اشتباه به قيمت آزار کودک شما و بي خوابي او و در نتيجه بي خوابي شما تمام مي شود .

🔆ضمنا تا زماني که دماسنجي در گوشه اتاق و ترجيحا در نزيکي محل خواب طفل قرار ندهيم نمي دانيم که ايا دما مناسب است يا خیر؟

🔆پس لطفا درنگ نکنيد و يک دما سنج تهيه کنيد و براي هميشه در نزديکي خوابگاه کودک قرار دهيد و سعي کنيد دماي اتاق را طوري تنظيم کنيد که دماسنج هميشه عدد 22 را نشان دهد در ضمن در اين دما يک دست لباس نخي نازک و يک رو انداز متوسط کفايت مي کند و احتياجي نيست که به جبران خنکي هوا لباس فراوان و پتوي کلفت براي کودک استفاده کنيد و او را کلافه کنيد .

🔆تنها چيزي که براي کودک شما ضرر دارد تغيير دائمي دماي اتاق و به اصطلاح هوا به هوا کردن کودک است و اينکه در معرض مستقيم جريان هوا و مخصوصا باد باشد که سبب عطسه هاي مکرر مي شد هرچند که چند عطسه در روز هم طبيعي است مگر اينکه تعداد عطسه هاي پشت سر هم بيشتر از ۳ ، ۴ بار باشد!

🔆اين کار را انجام دهيد من به شما قول مي دهم از امشب کودک نا آرام شما راحت مي خوابد و شب ها حداکثر يک بار شايد براي شير بيدار شود .

🔱( البته در بخش شير دهي توصيه کرديم کودک را به شير شب عادت ندهيد و اگر اين عادت غلط را داشته باشد بيدار مي شود و گرنه با وجود خنکی هوای اتاق احتمالا کودکتان تا صبح به راحتي مي خوابد)

یاد آوری

 یک موضوع فراموش شد و آن اینکه کودکان زیر ۴ ماه به دلیل گوش درد  و شکم درد و نفخ گاهی تاصبح نمی خوابند اگر ترفند خاصی برای آرام کردن آنان دارید که جواب گوست  چه عالی… در غیر این صورت نگران نباشید کودک شما از ۴ ماهگی به بعد خواب راحتی خواهد داشت مگر اینکه گرمای اتاق او را بی خواب کند.

 

✍️جناب دکتر بهروز مقدادي

والدین گرامی خواندن این مقاله توصیه می شود:

https://nozadteb.ir/%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%be%d9%86%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%db%8c%d8%ae%d9%88%d8%a7/

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

با تشکر از همراهی شما

ثبت امتیاز

امتیاز دهی به مقاله آموزشی

User Rating: 5 ( 1 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا