ثبت نام در اسنپ ویزیت
سوالات متداول مادر کودک نوزادمادر کودک نوزاد

پستانک ارتودنتيک يا ارتوپديک برای نوزادان و کودکان چيست؟

اسنپ ویزیت:سامانه ویزیت و درمان در منزل

👈مضر بودن استفاده از پستانک توسط کودکان ( به خصوص در طولاني مدت ) امري ثابت شده است. استفاده از پستانک سبب تنگي فک بالا و اختلال رشد عرضي آن مي شود و اثري مضر مشابه مکيدن انگشت بر روي فک و دندانها و در نهايت صورت مي گذارد.

👈با توجه به اين اثرات مضر شناخته شده، برخي کمپاني ها اقدام به توليد پستانک هايي با شکل خاص تحت عنوان پستانک ارتودنتيک يا ارتوپديک نموده اند و ادعا ميکنند اين پستانک ها اثرات مضر ياد شده را ندارند. متاسفانه شواهد علمي اين ادعا را تاييد نکرده اند.

بنابراين:

١- استفاده از هر نوع پستانک در کودکان بهتر است به حداقل برسد. وضعيت عضلات کودک در حين مکيدن ، به خصوص در طولاني مدت، سبب جلوگيري از رشد عرضي فک بالا و مشکلات قابل توجه در سيستم دندانها، فکها و صورت مي شود.

٢- حتی استفاده از شيشه شير نيز اثرات مضر ياد شده را دارد. بنابراين  ارتودنتيست ها، تغذيه با شير مادر و البته از پستان مادر را بهترين انتخاب براي کودکان مي دانيم، چرا که در حين شير خوردن شير خوار از پستان مادر، نوع انقباض عضلات شيرخوار براي ورود شير به دهان با نوع انقباض عضلات براي شير خوردن از شيشه شير کاملا متفاوت است. شير خوردن از پستان اثري مثبت بر روي تکامل سيستم دنداني-فکي دارد، در حالي که شير خوردن از شيشه شير اثرات منفي مشابه با مکيدن پستانک خواهد داشت.

منابع این بخش کاملا بر اساس مستندات علمی،تهیه و تنظیم شده است

حق نشر با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.nozadteb.ir

User Rating: 4.7 ( 2 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا